Lessentabel
Vak | 3e jaar | 4e jaar |
---|---|---|
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
AV | 1 | 1 |
Duits | 2 | 2 |
Engels | 3 | 3 |
Flex | 2 | 3 |
Frans | 3 | 3 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Godsdienst | 2 | 2 |
LO | 2 | 2 |
Natuurwetenschappen | 2 | 1 |
Nederlands | 4 | 4 |
POP Moderne Talen | 1 | 1 |
Public Relations | 5 | 5 |
Wiskunde | 3 | 3 |
32 | 32 |
Wat ga je leren?
De focus ligt op communicatie in het Duits, Engels, Frans en Nederlands. Je ontdekt en reflecteert over communicatie- en persoonlijkheidsstijlen. Theorie wordt snel praktijk: in het vak ‘Public Relations’ plan en voer je zelf communicatieprojecten uit.
Voortraject
Alle basisopties uit het tweede jaar, behalve die met een B-programma, geven uitzicht op deze studierichting.
Toekomstgericht
Na deze richting kan je nog vele kanten uit. In de derde graad loopt deze richting gewoon verder. Wie het toch nog een stapje concreter wil, heeft nog verschillende mogelijkheden in de derde graad, binnen de arbeidsmarktfinaliteit.
Na de derde graad kan je verder studeren, bij voorkeur in een professionele bachelor. Richtingen die mooi aansluiten bij deze opleiding zijn bvb: ‘Journalistiek’, ‘Media en Entertainment Business’ en ‘Office Management’. Andere overgangen zijn zeker ook mogelijk.
Wie dat wil, kan ook meteen doorstromen naar de arbeidsmarkt. Je behaalt in deze opleiding namelijk ook de beroepskwalificaties ‘Polyvalent taal- en communicatie-assistent’.
Voor wie is deze richting bedoeld
Je behaalt goede resultaten voor de taalvakken.
•
Je bent enthousiast tijdens de lessen Frans, Engels en Nederlands.
•
Je bent niet om bang om je uit te drukken in een vreemde taal.
•
Je bent een vlotte prater die oog heeft voor gepaste communicatie.
•
Je kijkt er naar uit om kennis te maken met Duits, een nieuwe vreemde taal.
•
Een taal is voor jou meer dan alleen woordenschat en grammatica; ook de cultuur die bij een taal hoort vind je boeiend.
•
Je volgt de actualiteit via allerhande media.
•
Je hebt een vlotte pen, bent creatief én sociaal vaardig.
•
Je hebt zin om je talen in te zetten in een (fictieve) schoolomgeving.
•
Je bent een organisatietalent.
•
Je bent kritisch voor je eigen communicatie en je hebt zin om met je werkpunten aan de slag te gaan.