“๐๐ผ๐บ๐ฏ๐ฎ๐ฟ๐ฑ๐ฒ๐บ๐ฒ๐ป๐ ๐ผ๐ฝ ๐๐ถ๐ฒ๐ธ๐ฒ๐ป๐ต๐๐ถ๐ ๐ฒ๐ถ๐๐ ๐๐ถ๐ฒ๐ป๐๐ฎ๐น๐น๐ฒ๐ป ๐๐น๐ฎ๐ฐ๐ต๐๐ผ๐ณ๐ณ๐ฒ๐ฟ๐”
“๐โฑบ๐ฃ๐๐พ ๐๐๐พแฏ๐พ๐ฮฑ๐ผ๐๐๐๐๐๐๐พ๐ฃ ๐โฑบ๊ญ๐พ๐ฃ โฑบฯ ๐๐๐ฮฑฮฑ๐ ๐๐พ๐๐พ๐ฃ ๐๐พฯ๐พแฅฃแฏ ๐๐ฃ ๐ฮฑฦถฮฑ”
“แดแดสแดแดแด แด แดสแด แดแดสแด แดแด แดส แดแดแด แดษดษข แด แดษด แดแดสสแดษขsแด สแดแดสแดแดสษชษดษขแดษด”
“๐ฆ๐ฐ๐ต๐ผ๐น๐ถ๐ฒ๐ฟ๐ฒ๐ป ๐ต๐ฒ๐ฟ๐ฑ๐ฒ๐ป๐ธ๐ฒ๐ป ๐ด๐ฌ ๐ท๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐ฏ๐ฒ๐๐ฟ๐ถ๐ท๐ฑ๐ถ๐ป๐ด ๐ถ๐ป ๐๐ผ๐ฟ๐ ๐๐ฟ๐ฒ๐ฒ๐ป๐ฑ๐ผ๐ป๐ธ”
๐
Deze krantenkoppen zijn geen geschiedenisles uit een ver verleden, maar de harde realiteit vandaag. In zoโn wereld is het belangrijk dat iedereen, ook onze ๐ฃ๐จ๐ง๐ ๐๐ซ๐๐ง stilstaan bij vragen over oorlog, geweld รฉn vrede. ๐๐ข๐ต ๐ฌ๐ถ๐ฏ๐ฏ๐ฆ๐ฏ ๐ธ๐ฆ ๐ญ๐ฆ๐ณ๐ฆ๐ฏ ๐ถ๐ช๐ต ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐ท๐ฆ๐ณ๐ญ๐ฆ๐ฅ๐ฆ๐ฏ? ๐๐ฐ๐ฆ ๐ฌ๐ถ๐ฏ๐ฏ๐ฆ๐ฏ ๐ธ๐ฆ ๐ฃ๐ช๐ซ๐ฅ๐ณ๐ข๐จ๐ฆ๐ฏ ๐ข๐ข๐ฏ ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ท๐ณ๐ฆ๐ฆ๐ฅ๐ป๐ข๐ฎ๐ฆ ๐ต๐ฐ๐ฆ๐ฌ๐ฐ๐ฎ๐ด๐ต?
๐
Binnen ๐ฝ๐ถ๐ท๐ท ๐ (โฑฝแตแตแตแตแตสณหขแถสฐสณโฑสฒแตแตโฟแตแต แดพแตสณแตแถ แตหกโฑแต แตโฟ แดพสณแตสฒแตแถแตแตโฟ) kozen enkele leerlingen voor het project โ๐๐ฃ๐๐๐โ, onder begeleiding collega, meneer Desloovere.
Tijdens het afsluitmoment presenteerden de leerlingen hun eigen vredesideeรซn. Creatieve, persoonlijke reflecties over vrede, samenleven en wat het betekent om verantwoordelijkheid te nemen als burger.
๐ต
Aansluitend ging onderzoeker Maarten Van Alstein van het Vlaams Vredesinstituut met hen in gesprek in een focusgroep. Dat gesprek maakte deel uit van het onderzoeksproject โสแดสแดษด แดษชแด แด แด ษขแดsแดสษชแดแด แดษดษชs?โ, waarin onderzocht wordt hoe jongeren kunnen leren uit geschiedenissen van oorlog en geweld, met het oog op democratisch burgerschap en vredeseducatie.
๐ฌ
Zowel de voor- als namiddaggroep bracht ๐จ๐๐๐ฃ๐๐๐ง๐ ๐๐๐ ๐๐๐๐รซ๐ naar voor waar menig beleidsmaker en lokale overheid nog iets van kan leren en ook onderzoeker Van Alstein was enorm tevreden met hoe het gesprek met onze jongeren verliep!
๐
Merci, vijfdes en bedankt Maarten Van Alstein om je met veel grinta voor dit project in te zetten!
#sterkindewereld #groeienintalenten #warmnest










Comments are closed