‘Ahh! Vrijdagvoormiddag! Tijd voor poolflex’, met die gedachte springen de 5 WWI’ers al een heel schooljaar op vrijdagochtend met plezier uit hun bed, toch?

Onder die poolflex valt naast Nederlands voor de leerlingen van 5WWI ook een extra brokje fysica. We willen als school immers nog meer karakter geven aan eigenheid van de studierichtingen met hun specifieke vorming en willen de leerlingen graagversterke op zowel inhoudelijk als metacognitief vlak met geschikte opdrachten uniek voor hun studiedomein.

Tijdens de laatste lesweek voor de paasvakantie kregen de leerlingen als opdracht om een gelijkstroommotor te bouwen en deze te voorzien van een originele toepassing. Een STEM-opdracht met vooral veel aandacht voor technologie én engineering!

Van ‘Het rad van fortuin’ tot een ‘gemotoriseerde knikkerbaan’, je kon het zo gek niet bedenken of onze vijfdes brachten het tot uitvoering, onder het toeziend en kritisch wakende oog van Mr. Bosman. Hij was dan ook apetrots doen onze leerlingen op vrijdag 7 juni hun werk mochten tonen en voorstellen!

Categories:

Tags:

Comments are closed