๐Ÿง‘โ€๐Ÿณ ๐—ฅ๐—ฒ๐—ฐ๐—ฒ๐—ฝ๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ด๐—ฒ๐˜€๐—น๐—ฎ๐—ฎ๐—ด๐—ฑ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฟ๐—ถ๐—ท๐—ฑ๐—ฎ๐—ด๐—ป๐—ฎ๐—บ๐—ถ๐—ฑ๐—ฑ๐—ฎ๐—ด ๐Ÿง‘โ€๐Ÿณ

U neemt 62 enthousiaste leerlingen uit de klassen 6 LWE, 6 MWE, 6 WWI A, 6 WWI B en 6 WWI C. U voegt hier 1 bevlogen actieve leerkracht, ๐’Ž๐’“. ๐‘ฉ๐’๐’”๐’Ž๐’‚๐’,  รฉรฉn bevlogen leerkracht op rust, ๐’Ž๐’“. ๐‘ฝ๐’†๐’“๐’”๐’„๐’‰๐’–๐’†๐’“๐’†๐’, aan toe. U klopt het geheel op met een aantal leerplandoelstellingen rond ๐•ฅ๐•ฃ๐•š๐•๐•๐•š๐•Ÿ๐•˜๐•–๐•Ÿ ๐•–๐•Ÿ ๐•˜๐• ๐•๐•ง๐•–๐•Ÿ en u kruidt af met รฉรฉn van de kernwaarden van onze school: โ€˜SอŸtอŸeอŸrอŸkอŸ อŸiอŸnอŸ อŸdอŸeอŸ อŸwอŸeอŸrอŸeอŸlอŸdอŸ!โ€™

๐Ÿน

Zo bekomt u de perfecte cocktail om een namiddagvullend programma te doorlopen op de site van ๐˜’๐˜œ ๐˜“๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ค๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฑ๐˜ถ๐˜ด ๐˜‹๐˜ฆ ๐˜•๐˜ข๐˜ฆ๐˜บ๐˜ฆ๐˜ณ, ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜š๐˜ช๐˜ฏ๐˜ต-๐˜’๐˜ข๐˜ต๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ๐˜ฆ-๐˜ž๐˜ข๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ. 

๐ŸŒ

De leerlingen werden hartelijk ontvangen en na een welverdiende lunch startten de 62 + 2 โฝสณแต‰แตแต‰โฟ แตแตƒแตƒสณ แต›แตƒโฟ สธแต‰หข, แตˆแต‰ แตแต‰โฟแต‰สณแต‰โฟ สทแตƒสณแต‰โฟ โฑโฟ แต›แต’สณแต!โพ aan een ๐๐จ๐จ๐ซ๐ฌ๐œ๐ก๐ฎ๐ข๐Ÿ๐ฌ๐ฒ๐ฌ๐ญ๐ž๐ž๐ฆ ๐ฏ๐š๐ง ๐ฐ๐จ๐ซ๐ค๐ฌ๐ก๐จ๐ฉ๐ฌ. 

๐Ÿ’ก

De eerste handelde rond แด˜แดสŸแด€ส€ษชsแด€แด›ษชแด‡: โ€˜Wat is lineair gepolariseerd licht?โ€™, โ€˜Hoe werkt een polarisatiefilter?โ€™, hierbij gingen leerlingen ook zelf aan de slag en voerden ze proeven uit rond โ€˜De wet van Malusโ€™, dubbelbrekende kristallen en absorptie door een zonnebrilglas.

๐Ÿซจ

Bij de tweede workshop bestudeerden de leerlingen aan de hand van trillingsmetingen met behulp van een smartphone waarom en สœแดแด‡ ส™แดแดœแดกแด‹แดœษดแด…ษชษขแด‡ แด„แดษดsแด›ส€แดœแด„แด›ษชแด‡s แด›ส€ษชสŸสŸแด‡ษด. De sessie focuste op het trillingsgedrag van torens en bruggen. Er werd uitgelegd hoe het trillingsgedrag van werkelijke structuren kan berekend worden en welke maatregelen genomen kunnen worden om deze trillingen te reduceren.

๐Ÿ‘

Na vandaag kunnen we stellen dat mr. Bosman en mr. Verschueren de โ€˜๐‰๐–พ๐—‹โฑบ๐–พ๐“ฃ ๐Œ๐–พฯ…๐—Œ๐–พ๐“ฃโ€™ van de fysica zijn, zij hebben de vrijdagmiddag van deze zesdes immers meer dan op smaak gebracht! 

Categories:

Tags:

Comments are closed